Oefening 6


  Kenmerken van deelbaarheid: delen door 2, 4, 5, 10, 25, 100 en 1000.Kenmerken van deelbaarheid.  

 

De leerlingen maken oefeningen over de deelbaarheid. Leerlingen krijgen deze leerstof in het vijfde leerjaar en met deze oefening kunnen ze deze op een leukere manier extra inoefenen. De leerlingen krijgen ook rechtstreekse feedback over de juistheid van hun oplossing. Het zorgt voor extra motivatie bij de leerlingen. Leerlingen maken over het algemeen liever oefeningen op de computer, dan dat ze deze altijd in hun werkschrift moeten oplossen.

Het kan ook een leuke manier zijn om zwakkere leerlingen extra oefeningen mee te geven op een leukere manier.

Leerplan (VVKBao).

G31 De kenmerken van deelbaarheid door:

a) 2, 4, 5, 10, 25, 100, 1 000 gebruiken.

De eintermen ICT gelinkt aan deze opdracht:


ET1 De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren.

Deze oefeningen ondersteunen de leerlingen bij het extra inoefenen van de leerstof. Fouten zullen meteen worden herkend waardoor de leerlingen meteen weten of ze het doorhebben of nog even extra uitleg moeten vragen.

ET3 De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ICT ondersteunde leeromgeving.

De leerlingen werken zelfstandig op de computer om extra oefeningen te maken.