Opdracht


Onze opdracht is gebaseerd op een fictieve basis. We krijgen van de directie van onze school te horen dat je een vaste klas krijgt voor een heel schooljaar. De school waar je terecht komt heeft van de inspectie vernomen dat ze werk moeten maken van een leerlijn ICT. De school wil graag verder met het gebruik van ICT op school.

 
Om de leerkrachten te stimuleren om ICT op een goede manier in te zetten, wil de directie een inverstering doen. Die luidt als volgt: iedere klas zal beschikken over een digitaal schoolbord en zes computers. Elke klas is in het bezit van een internetverbinding op alle computers. In de school kan je ook enkele digitale fototoestellen ontlenen. Daarnaast heb je op iedere computer ook volgende betalende software ter beschikking: software van 
het digibord, tekstverwerking, rekenblad en presentatiesoftware.
 
De directeur vraagt jou en je collega's om ter voorbereiding van het nieuwe schooljaar een plan op te 
stellen waarin je aangeeft op welke manier je ICT geïntegreerd gaat aanbieden in jouw klas. Je spreekt met je parallelcollega af dat je het werk verdeelt. 
  Wij nemen de volgende gebieden voor onze rekening: wiskunde en muzische vorming (beweging en muziek).
 
Onze verdere opdracht bestaat uit het vinden van 8 oefeningen per gebied. Hierbij moeten we er voor zorgen dat bij elk gebied, de acht eindtermen van ICT gelinkt kunnen worden. Daarnaast is het de bedoeling dat we deze keuzes grondig verantwoorden. We mogen een eigen leerjaar kiezen, ik zal het vijfde leerjaar nemen.